חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול מקיף בטורקיה

מתכננים טיול לטורקיה? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

לאחרונה סיימתי טיול של 5 שבועות לאורכה ולרוחבה של טורקיה, מתוכם שבוע באיסטנבול, שבועיים עם רכב שכור כל הדרך מאיסטנבול ועד קפדוקיה, ועוד שבועיים באנטליה, איזמיר ומה שביניהם.מוזמנים להכיר כמה מקומות שרוב הישראלים לא בהכרח מכירים 📷

  1. אגם Golcuk ליד העיירה בולו – שמורת טבע עם אגם לא גדול במרכזה, שאפשר להקיף אותו ולהנות מיום שמשי על שפת האגם. נמצא במרחק 3 נסיעה מאיסטנבול.
  2. המשכנו עם האוטו לכיוון הים השחור והגענו לעיירה הציורית Amasra. עיירה קטנה וצבעונית שקצת הזכירה לי את הצ'ינקווה טרה באיטליה. היינו שם באוקטובר והיה קצת קר, אבל נראה נחמד אם מגיעים בקיץ.
  3. העיר Cide (צ'ידה)- גם כן שוכנת על שפת הים השחור. משם התחלנו להדרים לכיוון קפדוקיה.
  4. אחרי סיבוב בהרים, הגענו לעיר גדולה שנקראת קסטמונו. אם גם אתם מגיעים לשם בטעות, אל תוותרו על ביקור בארמון הצופה על העיר מלמעלה, שנקרא Kastamonu Kalesi. ראו תמונה 4.
  5. על הסלאר בבוליביה כנראה שמעתם. אבל האם הכרתם את אגם המלח של טורקיה? במרחק כשעה וחצי נסיעה מקפדוקיה – נמצא Tuz Golu, אגם המלח בתרגום מטורקית. מקום מדהים כאשר בחלק מהשנה תמצאו שם גם לגונה ורודה.. בשאר הזמן זה כמו מדבר המלח בבוליביה. אל תפספסו את השקיעה שם!
  6. קפדוקיה – כבר שנים רציתי להגיע לשם. כמעט מדי יום, עשרות כדורים פורחים ממלאים את שמי קפדוקיה. חוויה יפיפיה ובלתי נשכחת! זאת בעצם אחת הסיבות שהגעתי לטורקיה מלכתחילה.. כשאתם מגיעים לשם, מומלץ לישון בעיירה הראשית שנקראת Goreme, משם אפשר לצאת לטיולים באזור ולסגור את הטיסה בכדור פורח.
  7. נסיעה של 3-4 שעות דרומה מקפדוקיה תביא אתכם לפארק הלאומי Aladaglar, לנופים מדהימים ולמפלים שנקראים Kibbuzbasi! ראו תמונות 7-8.
  8. המקום האחרון שעליו אמליץ נמצא בין אנטליה לאיזמיר, ונקרא פמוקלה – Pamukkale). במרחק של 10 דקות נסיעה מהעיר הגדולה דניזלי, תמצאו תל קטן לבן שעשוי ממינרלים וחומר שנקרא טרוורטין. המקום מפורסם בזכות המעיינות החמים, המינרלים והתל הלבן עם בריכות מים קטנות שפזורות לכל אורכו. שווה ביקור! ראו תמונה אחרונה..

מקווה שאהבתם את הטיפים והכרתם מקומות חדשים בטורקיה 🙂 קרדיט: מתן הירש

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטורקיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טורקיה!

דילוג לתוכן