דף הבית אודות האתר מפת האתר הוסף למועדפים שלח לחבר
קלאבים
איסטנבול
יעדי נופש
טיולים ותרמילאים
ספא ומרפא
ספורט בטורקיה
היסטוריה
טורקיה בוידאו
עסקים בטורקיה
תדמית טורקיה
חיפוש באתר
netravel

  -----------------------------------------------------

הכנס לפורום הגולשים של Myturkey

הצג שאלה לגבי קלאבים, טיולים ואטרקציות בטורקיה

ותהנה מנסיונם של גולשים אחרים שבקרו בטורקיה.

 ------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 
 

כתבות כלליות 
פנים חדשות לטורקיה (תורכיה): מגמות בהתפתחות

תורכיה היא כבר לא מה שחשבתם: ארץ הקלאבים עוברת שינוי תדמיתי מהותי ומציעה אפשרויות חדשות לקהלי יעד מגוונים מהארץ ומהעולם.

בזמן האחרון עוברת תורכיה שינוי תדמיתי מהותי. לאחר שנים ארוכות בהן נתפסה כארץ הקלאבים למשפחות, היא מציגה פריחה תיירותית דווקא מכיוונים פחות צפויים. התפתחות חיי הלילה של איסטנבול הביאה אליה תיירים צעירים מהארץ ומהעולם. אתר סקי חדש הפך ליעד אטרקטיבי לישראלים ולאירופאים, וגם הופיעה תיירות לעשירים בלבד בבתי מלון אקסקלוסיביים.

בשנה האחרונה הציגה תורכיה עליה מאסיבית בתפוסת בתי המלון. מאשת טורס נמסר כי תפוסת בתי המלון בערי החוף של תורכיה בשנה האחרונה עמדה על- 100% במשך רוב העונה (חודשים יוני- אוקטובר), וכי תפוסה דומה צפויה גם השנה. מדובר במגמת עלייה בת שנים רבות, שהגיעה בתקופה האחרונה לשיא חדש.

חלק גדול מנתון זה נובע משינוים והתרחבות בשוק התיירות הרוסי. בעוד באופן מסורתי הונפקו ע"י ממשלת רוסיה דרכונים לחלק קטן מאוד ומיוחס של האוכלוסייה, בשנה האחרונה בלבד הונפקו ברוסיה כשני מיליון דרכונים, וגם מעמד הביניים מתחיל לצאת לחו"ל. תורכיה היא המדינה היחידה שאינה דורשת ויזה מהרוסים המבקרים בה ומקבלת אותם בברכה, ולכן השפעת ההתרחבות של שוק התיירות הרוסי בתורכיה היא גבוהה במיוחד.

גם התחזקות הכלכלה התורכית משפיעה על נתוני התפוסה במלונות. בעקבות עליית רמת החיים מתחזק שוק התיירות המקומי ותורכים רבים מבעבר יכולים להרשות לעצמם להגיע לנופש בערי החוף.

הביקושים הגבוהים בשנה האחרונה, בצירוף התצפיות לשנה הקרובה וכן עליית מחירי הנפט הביאו להתייקרות ניכרת במחירי חבילות הנופש לתורכיה. גלית זכאי, מנהלת השיווק של חברת אשת טורס, מדווחת כי התייקרות חבילות הנופש צפויה להגיע לכ- 20%. עם זאת, בשל הירידה בשער הדולר תסתכם ההתייקרות הריאלית של החבילות לצרכן הישראלי בכ- 8% בלבד.

מבחינת השוק הישראלי, הגידול בביקוש מתבטא בעיקר באיסטנבול. בשנתיים האחרונות הופך יעד זה למבוקש מאוד בקרב הקהל הישראלי ש"גילה אותו מחדש".

בין הסיבות לכך נמצאת ההתחדשות של העיר לאחרונה, ובתוך כך השיפוץ נרחב שעבר מרכז העיר. כל אזור בתי המלון והמסעדות נסגר בטיילת והכניסה למכוניות אסורה, עובדה המאפשרת שוטטות נעימה באווירה אירופאית. בנוסף על כך הושלמה בניית הרכבת התחתית של איסטנבול, המחברת בין מרכז העיר לקניוני ענק חדשניים המציעים את מיטב המותגים הבינלאומיים.

גם התפתחות חיי הלילה של איסטנבול תרמה לעלייה בביקוש אליה, ובעוד בעבר קהל היעד האופייני לאיסטנבול היה חתך הגילאים של 40 ומעלה, בשנתיים האחרונות ניתן לראות בה גם צעירים רבים מאוד, אשר מגלים את חי הלילה התוססים של העיר.

זכאי מוסרת כי בשנת 2007 יצאו לאיסטנבול כ- 200,000 איש, וכי בשנת 2008 צפויה עליה נוספת של כ- 20% במספר הנוסעים.

הגילוי מחדש של איסטנבול על ידי התייר הישראלי מצטרף לעלייה בכניסות התיירים מאירופה לאיסטנבול בשל כנסים רבים שנערכים בה. מגמה זו של פריחה מחודשת של איסטנבול כיעד נופש בינלאומי הביאה להקמה ופתיחה של מלונות חדשים רבים בשנה הקרובה.

הפתעה נוספת בענף התיירות המקומי היא הפיכתה של תורכיה בשנתיים האחרונות ליעד אטרקטיבי לתיירות סקי. בניגוד לעבר, כאשר הסקי היה מזוהה עם מעמד סוציו אקונומי גבוה בלבד, כיום ניתן לזהות הרבה זוגות צעירים ומשפחות ממעמד בינוני-ממוצע אשר יוצאים לחופשות סקי בחו"ל, ולא מסתפקים באתר החרמון בלבד.

"בניגוד לאירופאים שיכולים לצאת ליומיים-שלושה של סקי ביעדים קרובים, עד לאחרונה האפשרות היחידה של ישראלים לסקי, מעבר לאתר החרמון הקטן, הנמוך והצפוף, הייתה נסיעות של שבוע לאירופה," מספרת זכאי. "נסיעות כאלה לא מתאימות לכל אחד משום שמייקרות מאוד את עלות חבילת הסקי. בנוסף, לא תמיד אנחנו יכולים להרשות לעצמנו שבוע שלם של חופש".

הדבראס (DAVRAS), אתר הסקי החדש שמציעה תורכיה, נותן מענה לבעיות אלה בכך שמאפשר, בנוסף על חבילות הסקי הרגילות של 7 לילות, גם חבילות של 3 ו- 4 לילות בלבד, באתר שעומד בסטנדרטים אירופאים גבוהים. הדבראס צבר תאוצה בחורף האחרון כיעד למשפחות, בעיקר בשל הגישה הנוחה, השירות של בית המלון הצמוד אליו וגם שיעורי הסקי שיכולים חסרי הניסיון לקבל ממדריך תורכי דובר אנגלית, חוויה משעשעת בפני עצמה.

אם דיברנו קודם על מחירים, לאתר הסקי בתורכיה יתרון גדול נוסף על אתרי הסקי באירופה: מחירי השהות הם בדולרים במקום ביורו, עובדה משמעותית במיוחד עכשיו כשהדולר נמוך כל כך. "הנוסעים לסקי בתורכיה יכולים לקבל רמת מוצר גבוהה יותר במחיר דומה או אף נמוך יותר", אומרת זכאי.

תורכיה מגלה פנים תיירותיות חדשות גם לקהל יעד עשיר יותר. לאחר שנים של בנייה מאסיבית של מלונות ברמת 5 כוכבים, לאחרונה הפסיקה הממשלה התורכית לשחרר שטחים לבניה בחופי הים, ובכך הפסיקה למעשה את בניית המלונות החדשים. במקום זאת נוצרה מגמה של שיפור המלונות הקיימים והפיכתם לריזורטים יוקרתיים ביותר, המיועדים בעיקר לאוליגרכים הרוסים ולעשירי אירופה, ומשווקים גם בארץ לצמרת הכלכלית.

ריזורטים אלה שומרים על רמתם הבינלאומית הגבוהה, על איכות, ובעיקר על רמת המחירים. זכאי מדווחת כי פער המחירים בין ריזורטים אלה לבין מלונות 5 כוכבים "רגילים" יכול להגיע להבדל של פי 3 ויותר במחיר ללילה לאדם, פער אסטרונומי במונחי תיירות. אולם התמורה למחירים אלה גם היא גבוהה, ולא רק במונחי יוקרה ואקסקלוסיביות.

כדוגמא נותנת זכאי את מלון סואנו (SUENO) באנטליה, המשתרע על פני שטחים עצומים, ומכיל קומפלקסים של בריכות ויערות, פארק מים ברמה בינלאומית, מסעדת גורמה על מזח פרטי בלב ים, לונה פארק מלא, רחוב מסעדות ובתי קפה באורך 150 מ', וחדרים בעלי בריכות פרטיות, פינות ג'קוזי וערסלים. אורחי המלון זוכים לאיסוף משדה התעופה בלימוזינה עם נהג פרטי צמוד ולמשרת פרטי שעומד לשירותם למשך כל החופשה.

השינוי אותו עוברת תורכיה נמצא עוד בעיצומו, אך כבר עתה נראה כי מטרתה להפוך למדינה מערב אירופאית לכל דבר עומדת להתגשם.

מאת: סמדר אפשטיין
יועצת תקשורת ,בין השאר מטפלת גם ב "אשת טורס"

 

 


 

 My Turkey אינו אתר מסחרי ויעודו להציג את אתריה המגוונים של טורקיה לתייר הישראלי.
(טורקיה, תורכיה, חופשה בטורקיה, קלאבים בטורקיה, איסטנבול, אנטליה, בודרום)
כל ההצעות של חברות מסחריות באתר זה הן על אחריות החברות בלבד.
כל הזכויות שמורות (C) לMy Turkey

איי-מארק אימג' סטודיו
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט
קישורים