חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכננים טיול לטורקיה? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

מסעדות כשרות בטורקיה? מחפשים מסעדה כשרה עם אוכל כשר, טעים וטוב ברחבי טורקיה? לפניכם רשימת המסעדות הכשרות למטייל הדתי!

טורקיה הייתה בעברה יעד פופולרי במיוחד עבור התיירים הישראלים. בעשור האחרון, לאחר ירידה מסוימת בנסיעות לטורקיה, המדינה היפה והקרובה הזאת חוזרת להיות אחד המקומות האהובים והססגוניים ביותר בהם ניתן לטייל.
בין אם מחליטים לנסוע לערי החוף היפות וליהנות ממסיבות וכייף, בין אם מחליטים לנסוע אל ההרים והטבע הפראי של טורקיה, ובין אם מתמקדים בערים השופעות תרבות והיסטוריה – אין ספק שטורקיה מציעה מגוון עצום של חוויות ואטרקציות לכל אחד.

 טורקיה למטייל הדתי

ההתיישבות היהודית בטורקיה התחילה לפני אלפיים שנה בערך, עוד בתקופת בית שני. הקהילה היהודית של טורקיה הייתה אחת מהקהילות היהודיות הגדולות, החשובות והמשפיעות ביותר מבין הקהילות היהודיות ברחבי העולם. לאורך ההיסטוריה שמרה הקהילה הטורקית הזו על מעמדה, והשפיעה רבות על ערי טורקיה השונות. נכון להיום הקהילה היהודית בטורקיה מצומצמת למדי, אבל בהחלט עדיין קיימת ושוקקת.

החיים היהודיים העשירים האלה הפכו את טורקיה לאורך הזמן ליעד אידיאלי לטיול עבור המטיילים שומרי המצוות והמסורת. לא קשה למצוא אוכל כשר בטורקיה, בתי כנסת או שירותי דת אחרים. ניתן לחגוג במדינה את החגים היהודיים על פי כל הכללים ללא כל קושי – עם ישיבה בסוכה, הדלקת נרות חנוכה או אפילו שמירה על כללי הכשרות הנוקשים של פסח.

עבור המטיילים שומרי הכשרות, ישנן מספר אפשרויות לטיול כשר. ניתן כמובן להכין את האוכל באופן עצמאי בעזרת כלים שהובאו מהבית. אפשרות פשוטה יותר (ומזינה פחות) היא להתבסס על אוכל מוכן שניתן לארוז במזוודה, כמו מרקים מוכנים או מנות חמות. אפשרות שלישית – ומפנקת במיוחד – היא לאכול במסעדות טובות. יש לא מעט מסעדות כשרות בטורקיה, וניתן לשלבן לאורך הטיול. אפשר, כמובן, גם לשלב בין כל האפשרויות: להכין מעט אוכל מדי פעם, לאכול כמה מנות מוכנות, ומדי פעם לאכול גם במסעדה משובחת וטובה.

 Caffe Eden

קפה עדן הוא בית קפה-מסעדה כשרה עם תעודת כשרות. המסעדה ממוקמת מעט מרוחק מהאזור התיירותי של איסטנבול, סמוך לאזור הים. המסעדה מציעה אוכל ים תיכוני המוכר לתייר הישראלי, כמו חומוס ופיתה, שווארמה וקבב. המנות כולן מיוצרות במקום, ביתיות וטובות. זוהי המסעדה הכשרה המורשית היחידה הפועלת באיסטנבול כולה, והיא מושכת אליה תיירים שומרי כשרות רבים מכל רחבי העולם – ובעיקר מישראל, כמובן.

כתובת: Mecidiye Mahallesi, Gozlukcu Sokak No: 18/A Besiktas,  איסטנבול 34425 טורקיה

 Karakoy Lokantasi

 מסעדת קאראקוי לוקאנטאסי היא מסעדה כשרה נוספת, ללא תעודת כשרות, אשר מציעה לאורחיה אוכל כשר וטעים. המסעדה בשרית, ומתמחה במנות טורקיות שונות. המנות כאן יפתיעו אתכם בטעמים המיוחדים שלהן – במיוחד אם אתם לא מכירים יוצאי טורקיה שאירחו אתכם לאחרונה לסעודה. מומלץ לנסות את כופתאות הבקר הקטנות של המסעדה ואת לבבות הארטישוק המתובלים בשמיר – ההנאה מובטחת.

כתובת: Kemankes Cad. 37/A Karakoy,  איסטנבול 34425 טורקיה

 Blu Kitchen

מסעדת בלו קיטצ'ן הממוקמת באיסטנבול היא למעשה שילוב בין בית קפה נעים לבין מסעדה. המסעדה מגישה אוכל טורקי, ים תיכוני ואירופאי. ניתן למצוא בה בקלות אפשרויות למנות צמחוניות וטבעוניות. היא פועלת לכל אורך שעות היממה, ומגישה מגוון רחב של ארוחות – החל מארוחת בוקר מוקדמת ועד ארוחת לילה. המנות במסעדה טריות וטובות במיוחד, ומוגשות לצד תה טורקי אותנטי. צוות המסעדה ידוע בשירות האדיב והאיכותי שלו. המסעדה אמנם קטנה ואיננה מכילה סועדים רבים, אולם היא ממוקמת במיקום מרכזי ונוח במיוחד.

כתובת: Hudavendigar Cd. No: 5 Blu Hotel,  איסטנבול 34110 טורקיה

Sirin Kofte

מסעדת סירין קופטה היא מסעדה איסטנבולית המתמחה במנות ברביקיו מהמבטח הטורקי והים תיכוני. המסעדה מגישה ארוחות לאורך כל שעות היום, החל מארוחת בוקר מוקדמת וכלה בסעודות לילה מאוחרות. ניתן למצוא כאן מגוון מנות אותנטיות ומפתיעות, שלא יהיו מוכרות כלל לאנשים שאינם בעלי שורשים טורקיים. המסעדה זכתה לביקורות נלהבות במיוחד ולשבחים מצד המבקרים בה לאורך הזמן. האוכל המוגש בה מוקפד ביותר, וטעים במיוחד. צוות המסעדה אדיב במיוחד ואישי. מיקומה המרכזי הופך אותה לפופולרית ונגישה במיוחד. ניתן לבקש לשנות מעט את המנות, להתאמה מושלמת לטעמכם האישי.

כתובת: Muradiye Cad. Vezir Cikmazi Sok. No:5 Fatih Sirkeci,  איסטנבול טורקיה

 Old House Restaurant

 מסעדת אולד-האוס האיסטנבולית היא מסעדת פיוז'ן המציעה מנות במחירים ממוצעים ונוחים לכל כיס. האוכל המוגש במסעדה זו הוא טעים וטוב במיוחד, עם ניחוחות שממלאים את הרחוב כולו. המסעדה זכתה לביקורות משבחות ומהללות במיוחד. תיירים רבים המגיעים אל המסעדה ממליצים עליה בכל פה, כאחד מהמקומות האטרקטיביים ביותר לבילוי ערב מקסים במיוחד.

כתובת: Utangac Sokak No: 23/A Cankurtaran Mah.,  איסטנבול 34000 טורקיה

 Arzum Doner

ארזום דונר היא מסעדה בשרית טובה ומשובחת באנטליה שבטורקיה. המוניטין שיצא למסעדה הזאת יצא למרחקים – ובצדק. האוכל המוגש כאן פשוט למדי, אבל ברמה הקפדה והכנה גבוהה במיוחד. הבשר המוגש במסעדה איכותי במיוחד, טעים ומומלץ. כדאי מאוד לנסות כאן את הסטייק ואת הקבב, הנחשבים למנות הטובות ביותר בכל אנטליה.

כתובת: Tuzcular Mah. Mescit Sok. No:10 Genclik, Muratpasa,  אנטליה טורקיה

שאלות נפוצות בנוגע למסעדות כשרות בטורקיה

כן. אפשר למצוא מסעדות המגישות אוכל כשר בפועל ללא תעודה וללא השגחה, ולמקפידים – אפשר למצוא גם מסעדות הפועלות תחת השגחה קפדנית. הקהילה היהודית בטורקיה מפעילה מערך כשרות וניתן להיעזר בהם.

בהחלט כן. אפשר למצוא בטורקיה ללא כל קושי שירותי דת שונים: מקוואות טהרה, מסעדות כשרות, בתי כנסת ועוד. לא משנה מה יהיו הצרכים הדתיים שיתעוררו במהלך החופשה שלכם, תוכלו למצוא להם מענה הולם ופשוט בטורקיה.

באזורים בהם ממוקמת הקהילה היהודית יש עירוב. באזורים בהם אין התיישבות יהודית, כמובן שלא ניתן לסמוך על כך, ויש להתייחס לאזור כאזור ללא עירוב.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטורקיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טורקיה!