חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טורקיה מותר לטוס

מתכננים טיול לטורקיה? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

נכון לעכשיו לישראלים מותר לטוס לטורקיה. זה חוקי מבחינת הגבלות טיסה, אך יש להיזהר ולנקוט במשני זהירות, שכן מדובר במדינה עם "הסכם שלום", אך מאוד עוינת כלפי ישראל, ולכן מותר לטוס ולטייל אך לשמור על עצמכם ולהיזהר מאנשים בעלי אינטרסים שליליים.

בתקופת הקורונה:

הנוסעים המגיעים לטורקיה חייבים תמיד ללבוש מסכה במטוס או בשדה התעופה. על הנוסעים ללבוש מסכת פנים בכל עת במהלך הטיסה לטורקיה. על כל הנוסעים ללבוש מסכת פנים בכל עת בבית חולים או בשדה תעופה ולפחות יום לפני הגעת הנוסע.

טורקיש איירליינס דורשת כי כל הנוסעים הנוסעים עם חיות מחמד יאושרו לפחות 6 שעות לפני היציאה. עליך לקבל אישור לחיית המחמד שלך ולטיול המתוכנן שלך על ידי התקשרות למוקד הטלפוני של טורקיש איירליינס ורישום אותו במוקד לטיסה.

צ'ק-אין מקוון של טורקיש איירליינס מסתיים 90 דקות לפני היציאה והטיסה ממריאה בשעה 16:36, שזה מרחק של 5735 מייל. הטיסה תמריא בשעה 17h 30 מ 'משדה התעופה הבינלאומי של איסטנבול עם זמן טיסה ממוצע של 18h 45 m.

טורקיש איירליינס, אוויאנקה וסינגפור איירליינס טסות בקו זה בתדירות הגבוהה ביותר, אך המסלולים המוטסים לרוב בין ישראל לטורקיה. המסלולים הפופולריים ביותר הם בין תל אביב לאיסטנבול, עם זמן טיסה ממוצע של שעה וחמישים דקות על פי מינהל התעופה הפדרלי.

עם זאת, קיימים קווים נוספים כגון טורקיש איירליינס, המפעילות תערובת של איירבוס A330 ואיירבוס A321 – A321.

טיסות טורקיות לעיראק ולאיראן, שם נסגרו גם מעברי יבשה, ולסוריה ועירק ואיראן, שם גם מעבר היבשה סגור. טיסות טורקיות מאיסטנבול לבגדאד, בגדאד לטהרן וטהרן לאיסטנבול כבר בוטלו באוקטובר 2014.

טיסות אלה עדיין מופעלות בשדות תעופה גדולים, אך סביר להניח שבריטים הנוסעים לטורקיה לא יחזירו את טיסותיהם. אם תגלה שאף אחת מחברות התעופה הגדולות בישראל לא מציעה טיסות ישירות לטורקיה וממנה, טורקיש איירליינס היא הבחירה הטובה ביותר שלך להתחבר לעיר גדולה. בריטיש איירווייס, וירג'ין אמריקה, אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס הן גם אפשרויות.

ריאנאייר טסה כרגע בין בריטניה לטורקיה, אך אין טיסות סדירות לבריטניה. יש קישורים מדבלין, בודרום ודאלמן המופעלים על ידי ריאנאייר, עם טיסות מלונדון הית'רו, לונדון גטוויק ולונדון סטנסטד.

בודרום על החוף היא עיירת נופש בה נופשים אירופאים נוהרים לטורקיה לטיסות זולות. איסטנבול היא העיר הגדולה ביותר בטורקיה ושדה התעופה השני בגודלו במדינה אחרי אנקרה. למרות שבאיסטנבול ישנם שניים משדות התעופה העמוסים ביותר במדינה, כולל הגדול ביותר, שדה התעופה אתאטורק באיסטנבול, אנקרה היא ביתם של המספר הגדול ביותר של מבקרים שטסים בטורקיה ומחוצה לה והיא גם היעד הפופולרי ביותר עבור מבקרים שטסים מחוץ לטורקיה. שדה התעופה העמוס ביותר מחוץ לאיסטנבול הוא שדה התעופה הבינלאומי הראשי של אנקרה, הממוקם רק כמה קילומטרים ממרכז העיר בלב אנקרה, ואילו שדה התעופה הבינלאומי אתאטורק נמצא רק כמה קילומטרים מרובע העסקים המרכזי של איסטנבול.

עירנות מיוחדת נדרשת בתחבורה ציבורית, כולל מערכות המטרו באיסטנבול ואנקרה, כמו גם מתקני משטרה וצבא שעלולים להיות ממוקדים לפיגועים. מי שרוצה לנסוע לטורקיה, במיוחד לאחר פיגוע הטרור בשדה התעופה באיסטנבול ביולי 2015, מחויב תמיד לנקוט משנה זהירות.

כללי ההגירה הטורקיים קובעים שנוסעים מכל אזרחות שהם פוגשים יכולים להיכנס לטורקיה מאז 12 ביוני. אזרחים טורקים הנוסעים בקבוצות חייבים להיות בעלי דרכון בתוקף, תעודת זהות תקפה ואשרה תקפה לכניסה לטורקיה למטרות תיירות או עסק. אין מגבלות על נסיעות עם ילדים מתחת לגיל 18 או עם הוריהם, סבא וסבתא, אחים או בני זוג.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטורקיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טורקיה!