חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות איסטנבול טורקיה בתקופת הרמדאן

מתכננים טיול לטורקיה? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

טוב אז הגיע זמן לסכם מקווה שזה יעזור לאחרים.( מזהירה מראש ארוך….🤭)
* דבר ראשון התניידנו לחלוטין עיי תחבורה ציבורית ,תודה רבה לפוסט של מדריך מטרו מאד עזר לנו🙏 .( פירוט ותובנות בהמשך).
* נסענו לטייל ולהנות מזמן זוגי ,קניות לא היו מטרה מבחינתנו.
טסנו ,🛫 עם טורקיש איירליינס ,מעולים מאד אוהבים לטוס איתם . נחתנו בסביחה ומשם הזמנו מראש מונית הלוך וחזור דרך בוקינג יצא לנו 350 שח ( הלוך וחזור) הנהג חיכה לנו ביציאה אחרי שלקחנו מזוודות ונסענו.
נסיעה ארוכה🚕 מלא פקקים איילון נראה ריק לעומת זה…הגענו אחרי שעה ו45 דקות למלון Bracelo– ממליצה בחום רב הזמנו דרך בוקינג עם ארוחת בוקר, המיקום של המלון מדהים 2 דקות הליכה מכיכר טקסים, 5 דקות מרחוב איסתקל המפורסם, 2 דקות למטרו ירוק , בקיצור מיקום מושלם מבחינתנו.
החדרים מצוחצחים ומרווחים הינו בקומה 10, שירות מעולה בחרנו לאכול בערבים במלון מסעדה בקומת כניסה בסגנון פאב ( אכלנו דגים, בשר ,ציפס ובירות וקינוח הכל יצא 250 שח = קצת פחות מ 1000 לירות טורקיות) האוכל טעים .
* את הראמדן לא הרגשנו בכלל…היה כייף ונעים להסתובב ברחובות , המטרו מאד נוח ונגיש וברגע שמבינים ומתמצאים הכל זורם אצרף בהמשך כמה תחנות עיקריות ומיקומים , השתמשנו בגוגל מפות עבד מצויין כולל תזמוני אוטובוסים ומטרו.
יומיים ראשונים נפלנו על גשם🌧️🌧️ .
ביום הראשון הביאו לנו מטריות במלון והלכנו לטייל ,הינו ברחוב איסתקל מלא חנויות היה כייף לטייל הגענו ברגל עד מגדל גאלטה. ( למתענייני חנויות בדרך יש זארה,מנגו, h&m , ספורה ו…. יש מקדונלדס,בורגר קינג, סטארבקס .
בחרנו להתחיל בבית קפה מול המסגד שבתחילת המדרחוב. ישבנו בקומה שניה עם קפה ועוגה היה מושלם . ( ממליצה סתם לנסות מקומות שנראים לכם האוכל זול ..) אחכ נסענו במטרו לקניון ג'בהיר אם לא היה גשם לא הינו נוסעים …קניון גדול מאד מסורבל לא אהבנו…. היו שם מלא ישראלים🤭
ביום השני עדיין גשם עם המטריות נסענו עם המטרו עד לרובע העתיק ירדנו בתחנה של האוניברסיטה והלכנו ברגל 15 דקות הליכה עם גוגל מפות. עד להאגיה סופיה ( אפשר לקחת טרמ-חשמלית עילית T 1 ואיתה להמשיך עד להאגיה סופיה והמסגד הכחול…( המסגד סגור לשיפוצים)
עניין חשוב לנו אין בעיה לקום מוקדם בבוקר אז התחלנו את כל הבקרים מוקדם כך שב 9:45 הינו ליד האתרים ,בזכות זה נכנסנו ראשונים ונהננו מהשקט ומסיור מרווח כשיצאנו מכל אתר לקראת 12 היה עמוס בטירוף בכניסה עם מלא תלמידים וסיורים.
כך שממש ממליצה להגיע לפתיחה!!!!
– האגיה סופיה כניסה חינם – נשים חייבות כיסוי ראש ,קנינו צעיף ב 50 לירות בכניסה .
חולצים נעליים ונכנסים מאד יפה. ומרשים
– מסגד כחול סגור- אפשר רק להצטלם מבחוץ .
– הצטלמנו תמונות תקופתיות עם תלבושות מומלץ ומשעשע עלה 8 יורו לתמונה מצלמים📸 אתכם מלא ואתם בוחרים תמונות שאהבתם ואתם רוצים אין הגבלה בכמות … ( תראו אותם בהרבה מקומות מציעים את האופציות סביב המסגד הכחול).
אחכ הסתובבנו בשוק בגרנד באזר – האמת לא מבינה ממה כולם מתלהבים כמו השוק שלנו בירושלים בעיר העתיקה רק בגדול ,התקרות יפות …. הרוכלים כותם מוכרים אותו דבר מזהים תיירים מרחוק…לא ברור כמה זמן התוצרת תבלינים ומאכלים בחוץ ומה עבר עליהם…יפה לצלם אבל לא מעבר…אנחנו לא בקטע של שדרת זיופים אבל ממה שהישראלים סביבנו אמרו והיה מלא. המותגים לא באיכות טובה ומלא מאוכזים – שוב זה רק ממה ששמענו מסביב. ב 17 נסענו לספא שהומלץ פה בקבוצה במלון cher כדי לקבל מחיר פצצה צריך לפנות פה בפייסבוק לבחור בשם nurlah ,יוצא ממש משתלם 500 לירות למאסג' מדהים ,קירצוף בחמאם, מסכה וסאונה יבשה בארץ לא תמצאו מאסג' כזה ובטח לא במחיר כזה… ממליצה בחום..ראיתי שגם כתבו ביקורות פחות מחמיאות שמחכים וכד.. לנו היה מושלם הינו פעמיים בפעם ראשונה לא היו אנשים בכלל בפעם שניה הגענו ב 18:00 והיו מלא זוגות של ישראלים אז חיכינו 10 דקות למאסג בתוך סאונה ואחכ עוד 10 דקות עד החמאם… היה מעולה !!
ביום שלישי- הופיעה שמש. נסענו לארמון טופקאפי ( אל תקשיבו לכל המאכרים בכניסה ומסביב …תגיעו מוקדם תכנסו פנימה מצד ימין יש מכונות אוטומטיות לקניית כרטיסים. ארמון++ הרם + מדריך קולי 650 לירות … היה מושלם על תוותרו על ההרם ממש יפה למרות שחלק מתצוגות סגורות לשיפוצים . ( שוב המלצה חמה חהגיע בפתיחה. אחכ טירוף ) … אחרי הארמון טיילנו ברחובות הקטנים מסביב נהננו מהאווירה , נסענו עם המטרו חזרה וירדנו שתי תחנות לפני טקסים ,תחנה על הגשר באמצע הנהר.. משם ירדנו למזח הלכנו עד לשוק הדגים ומשם ועלינו על מעבורת של שעה וחצי לבוספורוס- 100 לירות לאדם , היה ממש נחמד בגלל שעשינו את זה כבר ב 16:00 היתה רוח ממש קרה בהפלגה .
ביום הרביעי- יצאנו מוקדם מהמלון ברגל לכיוון ארמון דולמהבאצ'ה מטקסים 15 דקות הליכה ברגל . – לא ראיתי עליו הרבה פירוט פה בקבוצה וחבל הוא מדהים !!! כניסה לארמון + ההרם+ מדריך קולי 500 לירות. לאדם.. בפנים אסור לצלם … חייבת להגיד שהינו בהרבה ארמונות באירופה…הארמון הזה מדהים ומיוחד ,גם הבחוץ והקירבה שלו לים. אחרי הסיור גם פה כשסיימנו לקראת 12 הגיעו מלא מלא קבוצות ..היתרון של להגיע מוקדם מוכיח את עצמו…. יצאנו מהארמון פנינו שמאלה לכיוון המסגד ..3 דקות אחכ יש תחנת אוטובוס תפסנו קו27e ונסענו למרכז קניות zorolu 8 תחנות באוטובוס .
מתחם חדיש יש שם את כל החנויות של הקניונים שלנו ( מנגו,זארה וכד. ) וגם את כל מותגי היוקרה מתחם אוכל ענק שם אכלנו צהריים. במסעדת מזון מהיר במתחם sosa ממש מומלץ וטרי אכלנו דגים שמכינים במקום עם סלט תוספת ושתייה 45 שח…משם ירדנו למטרו שנמצא ממש מתחת למרכז קניות ונסענו 2 תחנות לטקסים ( מי שרוצה להגיע לפה במטרו תחנה נקראת gayrettepe ממנה ישר עולים למתחם , אחכ הלכנו שוב לספא שבמלון cher. בחזרה לקחנו מונית צהובה כי התחיל שוב גשם הסוד ממה שהמליצו לנו לסגור מחיר מראש לא רצינו הפתעות מונה… סגרנו על 70 לירות מבחינתנו במחירי הארץ 15 שח היה מעולה וחזרנו למלון.
*תחבורה ציבורית — כרטיס איסטנבול קארד אדום קונים במכונות במטרו 50 לירות ואפשר להשתמש באותו כרטיס לשניכם ואז ממלאים. אנחנו ב 4 ימים מילאנו לזוג 150 / לירות ונסענו מלא ( שימו צב עומדים ליד המכונות כל מיני כאלה שמנסים לעזור / מנסים לרמות..תגידו בנימוס לא תודה וזהו…
מצרפת תמונה של מכונה וכרטיס.
איסטנבול מהממת לא באנו לקניות ומאד נהננו ..מחירים ממה שכן ראינו כמו בארץ ..האוכל יותר זול אז התפנקנו בכל מיני מסעדות ובתי קפה .

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטורקיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טורקיה!